~kosong~

Kenapa mesti DIA?

Assalamualaikum, dan salam muhibbah untuk semua kawan-kawan saya yang berada berhampiran dengan sy,mahupun yang jauh dgn sy.Sy harap kwn2 semua sihat dan sentiasa dilindungi oleh-Nya. InsyaAllah.


 "Ya Allah, kenapa hati ini teringatkan dia...apa yang tidak cukup dalam hatiku ini, ku telah berusaha untuk melupakan dia, sekaligus melenyapkan bayangan dia dalam hidupku, tetapi ia muncul jua. Kini ku sudah semakin bahagia bersama insan yg ku cintai dan ku syangi,tp kenapa kadang2  bayangan dia muncul kembali. Ya Allah, ku bersyukur padamu kerna diberikan kesempatan untuk ku merasa kebahagiaan dengan orang yg ku cintai selama ini.Ku minta padaMu ya Allah,berhentikan perasaan ku terhadap dia,kerna dia bukan untuk ku. dan selama ini ku tidak pernah meminta dia bertahta dalam hatiku,Tp kenapa perasaan itu wujud sedangkan ku mencintai orang lain dan mengasihi orang lain bukan 'DIA'. Ya Allah.hamba Mu ini bukan seorang yang tamak, yang mahukan orang mengasihi dan ramai orang menyayangi, Perasaan ini yang mengganggu dalam sanubari hati ini. Puas ku menangis tp tiada guna. Untuk kekasihku, jgn bimbang ku sgt mencintai dirimu. Ku akan persiapkan diriku untuk menjalani hidup dgnmu. Jgn kau khuatir tentang perasaan ku. by : blogger > Diary Rintihan Seorang Gadis. (only me)

 daripada hadisMu yang bermaksud...
“..dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.”
(An Najm : 43)

Jadi, Allah lah yang menciptakan ketawa dan tangis, serta menciptakan sebab tercetusnya tangisan itu sendiri. Banyak air mata telah mengalir di dunia ini. Sumbernya dari mata mengalir ke pipi terus jatuh ke bumi. Mata itu kecil namun ia tidak pernah kering ia berlaku setiap hari tanpa putus-putus. Sepertilah sungai yang mengalir ke laut tidak pernah berhenti….kalaulah air mata itu di tampung banjirlah dunia ini.

 

No comments: